Download algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden
 
Deze Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (hierna: Thuiswinkel.org) zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treden in werking per 1 juni 2014.
Inhoudsopgave:
Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 -   Bestelling
Artikel 7 -   Herroepingsrecht
Artikel 8  -  Klachtenregeling
Artikel 9  -  Aansprakelijkheid
Artikel 10 - De prijs
Artikel 11 - Nakoming en extra garantie
Artikel 12 - Levering en uitvoering
Artikel 13-  Betaling
Artikel 14 - Geschillen
Artikel 15 - Branchegarantie
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen


 
 
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
  1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
  2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
  4. Dag: kalenderdag;
  5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
  6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
  7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
  8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van Thuiswinkel.org en producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping;
  12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Naam ondernemer:  Tuinplantencentrum van der Dussen
Handelend onder de naam/namen:  Bruidswerkspecialist / Bruidsboeket-Online.nl
Vestigingsadres: 
Albert van 't Hartweg 59
2913LE Nieuwerkerk aan den IJssel



Bereikbaarheid:
Maandag vanaf 09.00 uur tot 18.00 uur
Dinsdag t/m donderdag vanaf 09.00 uur tot 18.00 uur
Vrijdag van 09.00 uur tot 21:00 uur
Zaterdag van 09.00 uur tot 17:00 uur

E-mailadres: info@bruidswerkspecialist.nl

KvK-nummer: 67674836
Btw-nummer: NL8223108685b01
 
 
Artikel 3 - Toepasselijkheid
  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 4 - Het aanbod
  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet. De door ons geleverde producten kunnen t.a.v. de bloemen kleur iets afwijken van hetgeen in de afbeelding is weergegeven.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
  4. Onder het tabblad bruidsboeketten, autodecoraties en corsages, treft u uitsluitend producten aan die zijn vervaardigd uit levende materialen.
Artikel 5 - De overeenkomst
  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
    1. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
    2. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    3. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    4. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
Artikel 6 - Bestelling
Wanneer u een bestelling heeft geplaats middels de webshop en heeft gekozen voor bezorgen door Bruidswerkspecialist:
  1. nemen wij ten spoedigste binnen 24 uur en uiterlijk binnen 48 uur, telefonisch en/of per email contact met u op om de mogelijk bezorgtijden met u te bespreken.
  2. Omdat wij meerdere leveringen per dag verzorgen is uw voorkeurstijdstip geen garantietijdstip.
  3. Hoe eerder u besteld, hoe groter de kans is om binnen een tijdvak te kunnen worden bezorgd
  4. Bezorgen is mogelijk vanaf 09:00 uur in de ochtend
  5. Indien u onjuiste informatie heeft verschaft t.a.v. uw woonadres in relatie tot het tarief dat toebehoord aan de bezorgregio, behouden wij ons het recht u daarvoor een factuur te sturen of de order eenzijdig te annuleren en uw geld terug te storen.
  6. Indien u een bestelling heeft geplaatst voor een bedrag dat lager is als € 35.00 en heeft gekozen voor de optie bezorgen in een postcodegebied buiten de regio Rotterdam, behouden wij ons het recht uw order te annuleren en uw betaling te retourneren. 
Artikel 7 – Herroepingsrecht
Bij producten: Levende producten en/of zijde bloemen
  1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product tot 14 dagen voorafgaande aan de leveren zonder opgaaf van reden annuleren.
  2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag dat de consument de bestelling heeft geplaatst
    1. In verband met de inkoop van uw bloemen behouden wij ons het recht om de consument te weigeren een bestelling (kosteloos) te annulering binnen de termijn van 14.
    2. Na daadwerkelijk leveren van de producten vervalt ieder recht op annulering van de order en/of retourneren van uw orderbedrag. Omdat wij werken met levende materialen en zijde materialen die uitsluitend gebruikt worden op de dag van trouwen/levering, is de gebruikersduur en levensduur van dit product van geringe tijd waardoor controle op gebruik  niet mogelijk is.
Artikel 8 - Klachten
U dient bij het afleveren of afhalen van het bloemwerk te controleren of alles naar afspraak is gemaakt. Indien dit niet het  geval is dient u dit telefonisch of via email binnen 1 uur na levering te melden aan Bruidswerkspecialist. De door ons te leveren goederen dienen te voldoen aan de normaal geldende kwaliteitsnormen, indien de producten hier naar uw mening niet aan voldoen dient u dit binnen maximaal 1 uur na aflevering of ophalen onderbouwd aan ons te melden. Bruidswerkspecialist zal in dit geval een passende oplossing zoeken. Indien u geen akkoord geeft aan de oplossing geeft dit geen recht op annulering of crediteren van de totale order of afzonderlijke componenten. Klachten over componenten van de order geven geen recht op het annuleren of weigeren van de gehele order.
Artikel 9  - Aansprakelijkheid
Consument kan Bruidswerkspecialist nooit aansprakelijk stellen voor directe of indirecte schade aan derden, schade aan kleding, auto’s en/of immateriële schade door het gebruik van onze producten.
Artikel 10 - De prijs
  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
A: deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    1. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw
 
 
Artikel 11 - Nakoming overeenkomst en extra garantie
De ondernemer staat er voor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
Artikel 12 - Levering en uitvoering
  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Indien u gekozen heeft voor bezorgen is er geen garantie voor  levering op exact afgesproken tijd. Wij vragen u een tijdvak (zijnde ten minste 1 uur voor en 1 uur na de afgesproken tijd)  in acht te nemen
  3. Wanneer wij door overmacht (aanrijding of file) niet op tijd een uw bestelling kunnen bezorgen, dan laten wij u dit direct telefonisch weten. Wij proberen dan samen met u tot een passende oplossing te komen. U heeft geen recht op annulering van de order en terugbetaling van het orderbedrag.
  4. Na bezorging aan de consument dienst deze binnen 1 uur na ontvangst van het product (levende materialen) telefonisch melding te maken van de klacht.
  5. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt
  6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 13 - Betaling
  1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 5 dagen  na het sluiten van de overeenkomst. (overboeking)
  2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  3. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 48 uur heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 2-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De
Artikel 14  - Geschillen
  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).
  3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.
  4. Uiterlijk drie maanden nadat het geschil is ontstaan dient het geschil schriftelijk bij de Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.
  5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Wanneer de ondernemer dat wil doen, zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.
  6. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie (www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2404/thuiswinkel). De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies.
  7. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.
  8. Indien naast de Geschillencommissie Thuiswinkel een andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Thuiswinkel bij voorkeur bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.
Artikel 15 - Branchegarantie
  1. Thuiswinkel.org staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen van de Geschillencommissie Thuiswinkel door haar leden, tenzij het lid besluit het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een bedrag van €10.000,- per bindend advies, wordt dit bedrag door Thuiswinkel.org aan de consument uitgekeerd. Bij bedragen groter dan €10.000,- per bindend advies, wordt €10.000,- uitgekeerd. Voor het meerdere heeft Thuiswinkel.org een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het lid het bindend advies nakomt.
  2. Voor toepassing van deze garantie is vereist dat de consument een schriftelijk beroep hierop doet bij Thuiswinkel.org en dat hij zijn vordering op de ondernemer overdraagt aan Thuiswinkel.org. Indien de vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000,-, wordt de consument aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag van €10.000,- uitkomt over te dragen aan Thuiswinkel.org, waarna deze organisatie op eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal vragen ter voldoening aan de consument.
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
 
 

Over Bruidswerkspecialist

Bruidswerkspecialist heeft ook een winkellocatie in Nieuwerkerk aan den IJssel. Wij ontvangen jaarlijks honderden klanten uit Nederland en Belgie. O.a. bekend van het RTL 4 televisieprogramma '' Ja, wij willen'' in 2014 en ook najaar 2015
    
 

Copyright ©

Alle afbeeldingen op deze website zijn eigendom van Bruidswerkspecialist. De afbeeldingen zijn auteurechtelijk beschermd en mogen op geen enkele wijze voor commerciele doeleinden worden gebruikt. Dupliceren van afbeeldingen/tekst of het onrechtmatig gebruikmaken van de handelsnaam is niet toegestaan.

Bruidswerkspecialist B.V.

Bruidsboeket-Online is onderdeel van Bruidswerkspecialist B.V. Wij zijn de bekendste bruidswerk bloemist van Nederland en bekend van o.a. RTL4. Ons doel is om u het bruidsboeket gemakkelijk online te laten bestellen aan de hand van onze voorbeelden. Heeft u uitgebreidere wensen, dan bent u welkom in onze unieke ontvangstruimte van de winkel.

Contactgegevens

Bruidswerkspecialist 
Albert van het Hartweg 59
2913 LE Nieuwerk aan den IJssel
Tel: 088-1347250
info@bruidswerkspecialist.nl
KVK 29019596  

www.bruidswerkspecialist.nl
(voor bestellen in de winkel)

 

Alle bedragen zijn  inclusief  BTW    Powered by CCV Shop webwinkel software

Deze website gebruikt cookies om het bezoek te meten, we slaan geen persoonlijke gegevens op.